Accountancy benchmark 2020

Hoeveel grip heeft jouw kantoor op de business?


Bekijk het trendrapport Benchmark je eigen kantoor

Accountancy Trendrapport 'Grip op de Business 2020'



In het trendrapport ‘Grip op de Business 2020’ geven we antwoord op vragen als: welke prioriteiten staan dit jaar op de agenda van accountants- en administratiekantoren in België en Nederland? Hoe kunnen zij hun financiële en administratieve processen beter inrichten en meer controle krijgen over de financiën? Sommige uitkomsten zijn verrassend. Bijvoorbeeld dat het realiseren van digitale transformatie bij 58% van de accountants- en administratiekantoren de meeste focus heeft. Tegelijkertijd noemen ze het ontwikkelen, uitbreiden en optimaliseren van hun onlinedienstverlening ook direct als hun grootste uitdaging (42%)

 

Benieuwd naar alle resultaten, bekijk dan via de link hieronder het trendrapport.

Bekijk Trendrapport


 

Accountancy Benchmark 2020 - Unit4 Bedrijfssoftware


Doe mee! Hoe doet jouw kantoor het t.o.v. de markt?




Unit4 Bedrijfssoftware onderzoekt in de nationale benchmark ‘Grip op je business 2020’ hoeveel grip accountants & administratiekantoren hebben op de financiën van hun kantoor. Benieuwd hoe jouw kantoor scoort? Vul dan het onderzoek in en binnen 8 minuten zie je hoe jouw bedrijf scoort t.o.v. meer dan 150 andere ondernemingen.

  • Aan welke financieel-administratieve thema’s moet ik als accountant komend jaar aandacht besteden?
  • Waar liggen kansen voor meer grip op mijn business?
  • Hoe haal ik optimaal rendement uit de relatie met mijn ondernemer?

Blog: Zo blijf ik relevant voor mijn klanten



De wereld van de accountant verandert snel. Administratieve processen digitaliseren en het werk wordt steeds verder geautomatiseerd. Om daarnaast relevant te blijven voor klanten is innovatie een must. Een hobbelige weg met de nodige obstakels. Hoe houd je dan grip op de business?

 

Als accountants of boekhouder kun je niet meer om vernieuwing heen. Automatisering zorgt ervoor dat het werk verandert of wegvalt. De benchmark ‘Grip op de business 2020’ – dit voorjaar gehouden onder ruim 100 accountant-, administratie- en belastingadvieskantoren – bevestigd dat. Onderzocht is hoe je als accountant of boekhouder toch extra waardevol kunt zijn voor klanten in de rol van vertrouwd adviseur.



Infographic 'Van controleren naar adviseren'



In de infographic ‘Van controleren naar adviseren’ worden de resultaten uit het benchmarkonderzoek visueel weergegeven. Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod:

 

  • Welke adviesdiensten verleent je kantoor?
  • Welke adviesdiensten wil je de komende vijf jaar laten groeien?
  • Hoe is de omzet verdeeld tussen advies en reguliere werkzaamheden?

Ben je benieuwd naar alle uitkomsten van de benchmark? Bekijk dan het trendrapport

Bekijk Trendrapport


Whitepaper: Op weg naar de optimaal functionerende praktijk



De afgelopen jaren zien we namelijk dat grote technologische ontwikkelingen – denk aan big data en kunstmatige intelligentie – nogal wat gevolgen hebben op het dagelijks leven en de business. Ook voor de praktijkvoering van accountants en boekhouders betekent dat nogal wat.

 

In de whitepaper ‘Op weg naar de optimaal functionerende praktijk’ lees je meer over de uitdagingen van accountants-en administratiekantoren in 2020:

  • de uitdagingen
  • succesfactoren voor de toekomst
  • 6 factoren om jouw organisatie intern optimaal te laten presteren
  • een handige checklist

Wil jij ook een optimaal functionerende praktijk? Lees het whitepaper!

Download whitepaper


Accountancy Whitepaper Op weg naar de optimaal functionerende praktijk


Checklist: Is jouw praktijk klaar voor hoogwaardig advies?



Checklist hoogwaardige advisering


Bij veel ondernemers groeit de behoefte aan meer inzicht en advies op het gebied van digitalisering, slim financieel management en compliance. Ben jij er klaar voor, accountant?

 

Met deze checklist ga je onder andere kijken naar:

  • welk type advies willen wij aan onze klanten bieden?
  • op welk niveau willen we onze klanten adviseren?
  • welke randvoorwaarden moet intern worden ingevuld?

Download checklist


Checklist: Hoe blijf je relevant voor klanten



Hoe blijft je relevant voor je klanten? In deze checklist lees je hoe je in zes stappen naar een modern accountantskantoor gaat.

 

In deze checklist kijk je onder andere naar:

  • visie & strategie
  • mensen
  • organisatiecultuur

Download checklist


Checklist relevant voor klanten

Checklist relevant voor klanten


Checklist: De digitale adviespraktijk



Ontdek welke impact digitalisering en automatisering heeft en welke kansen er zijn om extra toegevoegde waarde te bieden.

 

In de checklist kijk je onder andere naar:

  • data & insights
  • proces & organisatie
  • digitalisatie

Download checklist


Checklist digitale adviespraktijk