Kantoor Gemak

Practice management voor het accountantskantoor


Kantoor Gemak

 

Vanaf het eerste klantcontact tot het versturen en incasseren van de factuur: manage al jouw klanten en opdrachten met Kantoor Gemak. Gebouwd op het krachtige Microsoft Dynamics 365 CRM-platform.Tevreden cliënten zijn de beste indicator of een accountantskantoor succesvol is of niet. De grootste bijdrage die je hieraan als accountant kunt leveren, is ervoor zorgen dat jouw dienstverlening en adviezen werkelijk waarde toevoegen voor de klant. Maar jouw verantwoordelijkheid is in de praktijk natuurlijk breder dan alleen de dienstverlening aan de klant: nieuwe aanvragen moeten worden behandeld, uren geregistreerd en de juiste medewerkers moeten aan lopende en toekomstige opdrachten worden toegewezen. In een wereld die wordt overheerst door deadlines is prioriteiten stellen en efficiënt werken beslist niet makkelijk. Gelukkig hoef je  deze uitdaging niet zonder ondersteuning aan te gaan.

 

De moderne accountant kan voor het managen van de dagelijkse bedrijfsvoering tegenwoordig gelukkig beschikken over goede softwareoplossingen. Met Kantoor Gemak kun je bijvoorbeeld Outlook e-mails volgen en uren en kosten registreren waar en wanneer jij maar wilt. Hierdoor worden de budgetten nauwkeurig bijgehouden en verlies je geen declarabele tijd. Het creëren van nieuwe verkoopkansen en deze vervolgens converteren naar een opdracht wordt met Kantoor Gemak veel eenvoudiger. Als je dit ook nog combineert met het bijhouden van de omzetverwachtingen weet je altijd precies hoe de organisatie ervoor staat. En dat alles vanuit één enkele oplossing.

 

Met Kantoor Gemak beschik je o.a. over voorgedefinieerde opdrachtsjablonen en ingebouwde WWFT-checklist, ingebouwde accountancyprocessen en algehele synergie – een volledige ‘funnel to cash’ oplossing binnen één applicatie.

Met Kantoor Gemak:

  • leg je opdrachtcommunicatie van collega’s en klanten centraal vast.
    Hiermee voorkom je dat cruciale informatie en afspraken over het hoofd worden gezien en klanten zich niet gehoord voelen en weglopen.
  • kun je budgetoverschrijdingen voorkomen vóór het te laat is.
    Het goed instellen van signalen op diverse niveaus binnen je opdracht zorgen ervoor dat je meer bereikt met strakkere budgetten.
  • laat je de juiste mensen, het juiste werk doen op het juiste moment.
    Het klinkt heel eenvoudig, maar is voor veel kantoren in de dagelijkse praktijk best nog wel een uitdaging.

Video

Bereken jouw besparing als accountant



Aantal declarabele medewerkers
Declarabele uren per medewerker/per week
Totaal declarabele uren per week
Totaal declarabele uren per jaar
Verhoogde interne efficiëntie door PM365
Gemiddeld uurtarief per week


Voordelen van Kantoor Gemak



Haal meer opdrachten binnen

  • Leg klantcommunicatie goed vast, beheer de pijplijn en zorg voor actief onderhoud van je klantrelaties.
  • Benut inzicht in verkoopkansen, omzetverwachting en winst om tijdig bij te sturen of doelen bij te stellen.
  • Integraties met Office 365, SharePoint, LinkedIn,Company Info, D&B en andere Unit4 Bedrijfssoftwareapplicaties geven beter inzicht in de cliënt waardoor je offertes, adviezen en dienstverlening optimaal zijn afgestemd op de behoefte.

Optimaliseer benuttingspercentages

  • Match resources en projecten via een ingebouwde matchfunctie.
  • Plan resources in op basis van competenties én beschikbaarheid.
  • Plan uren direct in vanuit je Outlook-afspraken.
  • Overzie inzet van alle medewerkers vanuit één overzicht.
  • Maak gebruik van de meegeleverde medewerkersportal met HR-integratie.

Behaal omzet- en margedoelen

  • Monitor geboekte uren en kosten direct ten opzichte van je budget.
  • Creëer projecten en budgetten met voorgedefinieerde sjablonen.
  • Plan projecten in via Gantt-Charts.
  • Check de projectstatus direct met behulp van ingebouwde rapporten.
  • Registreer uren, declaraties, vergoedingen en salaris direct op de opdracht, via het web of de app.

 

Verkort de ‘aanvraag tot facturatie’ cylcus

  • Verantwoord je omzet en houd grip op onderhanden werk.
  • Combineer facturen van verschillende projecten.
  • Gebruik enkele en batchfacturatie.
  • Verminder late betaling met geautomatiseerde e-mail workflows en maak gebruik van e-invoicing.
  • Door de tweezijdige integratie met jouw boekhoudpakket is iedereen altijd op de hoogte van de status van de betaling.

Wat onze klanten zeggen



“Met de keuze voor Kantoor Gemak in het verlengde van Dynamics 365 zetten we weer een volgende stap met het inzetten van innovatieve en betrouwbare technologie om onze eigen kantoorprocessen goed te managen en onze klanten goed te ondersteunen”.   

Robert-Jan Peeters, Partner | Accountant, Smit & de Wolf


“Als je alles vanuit de Microsoft familie kunt oplossen en de hele dag in dezelfde look-and-feel draait, werkt dat gewoon heel prettig. Je hebt het gevoel dat je op één platform bezig bent waarin je alles doet en omdat alles met elkaar interacteert, maakt dat Kantoor Gemak heel sterk”.

Robèrt Molenaar, Vennoot, WVDB


“Met Kantoor Gemak hebben collega’s continu inzage in eigen opdrachten en de voortgang daarin, op een toegankelijke en gebruiksvriendelijke manier. Dit is precies wat we nodig hebben om toekomstbestendig te worden, de werkprocessen te digitaliseren en automatiseren.”

Marcel Bodde, Manager ICT, KroeseWevers


Hoe verhoog jij de productiviteit binnen jouw kantoor?

Hoe verhoog jij de productiviteit binnen jouw kantoor?


Download E-paper