Fiscaal Gemak Communicatiemodule: besteed je tijd dáár waar het telt


Door: Maarten Glerum, E-Learning Specialist Fiscaal Gemak | 29 november 2019

Fiscaal Gemak Communicatiemodule: besteed je tijd dáár waar het telt

Zoveel mogelijk tijd kunnen besteden aan je core business, daar gaat het om. Niemand heeft zin in administratieve klusjes die wél tijd kosten, maar niks opleveren. Daarom introduceert Unit4 Bedrijfssoftware binnen Fiscaal Gemak de module Communicatie. Hiermee wordt het mogelijk om nog efficiënter met cliënten te communiceren en houd je dus meer tijd over voor de aangiftes, jaarrekeningen en de persoonlijke relatie met jouw cliënt.  De nieuw geïntroduceerde module kent 3 onderdelen: het automatiseren van de VIA, een uitgebreide dashboarding functionaliteit en een accorderingsonderdeel.

 

Zoals je ongetwijfeld hebt gemerkt, kan de Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA) enorm veel tijd besparen bij het opstellen van een aangifte. Met de module Communicatie wordt ook het activeren van de VIA-machtiging een stuk makkelijker; de cliënt kan het namelijk zelf! Vraag je een machtiging aan, dan krijgt jouw cliënt automatisch een e-mail op het moment dat de Belastingdienst de brief met activatiecode verzonden heeft, waarmee hij kan inloggen om de code in te voeren. Vervolgens wordt de status, ook automatisch, bijgewerkt in Fiscaal Gemak. Het tijdrovende proces om de activatiecodes te moeten bemachtigen, en zelf te moeten invoeren is dus verleden tijd.

 

Dashboarding heeft bewezen een waardevolle toevoeging te zijn. Je maakt hiermee, naast de reguliere rapportage, een visuele samenvatting van de aangifte voor de cliënt. Zo wordt inzichtelijk wat je hebt gedaan voor de cliënt en wat de gevolgen daarvan zijn – alles in één overzicht dat iedere client eenvoudig kan interpreteren. Deze grafische samenvatting is dankzij de module Communicatie nu ook op afstand beschikbaar, zodat jouw cliënt vanuit de luie stoel toegang heeft tot Dashboarding in zijn GemakPortaal. Makkelijk, eenvoudig en veel waarde leverend voor jouw cliënt.

 

Zodra de aangifte of jaarrekening besproken en akkoord bevonden is (al dan niet via het GemakPortaal), kan met de module Communicatie jouw cliënt een digitaal akkoord geven. Dat gebeurt in het GemakPortaal, waar je kan aangeven wel of niet akkoord te zijn met het indienen van de aangifte of jaarrekening, eventueel aangevuld met een reden. Is de cliënt niet akkoord, dan ontvang je hiervan een notificatie. Is het akkoord ontvangen, dan wordt de aangifte automatisch ingediend bij de Belastingdienst, of de jaarrekening bij de KvK.

 

Dit neemt de hele administratie van akkoordverklaringen en het handmatig indienen van aangiftes uit handen, zodat je je tijd kunt besteden aan waar het écht om gaat.

 

Wil je de communicatie met cliënten sneller, efficiënter en volledig digitaal laten verlopen? Kies voor tijdsbesparing met de module Communicatie in Fiscaal Gemak.

Bespaar tijd en vraag de afdeling Verkoop naar tarieven en mogelijkheden op 088 247 15 55.