Communicatiemodule: informeren en adviseren op afstand


Door: Maarten Glerum | 15 oktober 2020

De behoefte om klanten op afstand volledig te kunnen informeren en adviseren is groter dan ooit. De Communicatiemodule van Fiscaal Gemak sluit hier uitstekend bij aan. Met deze module wordt het mogelijk om nog efficiënter met cliënten op afstand te communiceren en lijden de aangiftes, jaarrekeningen en de persoonlijke relaties met jouw cliënten niet onder de coronamaatregelen. De module kent 3 onderdelen:

 

  1. het automatiseren van de VIA;
  2. een uitgebreide dashboardingfunctionaliteit;
  3. een accorderingsonderdeel.

Zoals je ongetwijfeld hebt gemerkt, kan de Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA) enorm veel tijd besparen bij het opstellen van een aangifte. Met de Communicatiemodule wordt ook het activeren van de VIA-machtiging een stuk makkelijker; de cliënt kan het namelijk zelf. Vraag je een machtiging aan, dan krijgt jouw cliënt automatisch een e-mail op het moment dat de Belastingdienst de brief met activatiecode verzonden heeft, waarmee hij kan inloggen om de code in te voeren. Vervolgens wordt de status, ook automatisch, bijgewerkt in Fiscaal Gemak.

 

 

Dashboarding heeft bewezen een waardevolle toevoeging te zijn. Je maakt hiermee, naast de reguliere rapportage, een visuele samenvatting van de aangifte voor de cliënt. Zo wordt inzichtelijk wat je hebt gedaan voor de cliënt en wat de gevolgen daarvan zijn – alles in één overzicht dat iedere client eenvoudig kan interpreteren. Deze grafische samenvatting is dankzij de Communicatiemodule nu ook op afstand beschikbaar, zodat jouw cliënt vanuit huis toegang heeft tot Dashboarding in zijn GemakPortaal. Makkelijk, eenvoudig en veel waarde leverend voor jouw cliënt.

 

Zodra de aangifte of jaarrekening besproken en akkoord bevonden is (al dan niet via het GemakPortaal), kan met de Communicatiemodule jouw cliënt een digitaal akkoord geven. Dat gebeurt in het GemakPortaal, waar je kan aangeven wel of niet akkoord te zijn met het indienen van de aangifte of jaarrekening, eventueel aangevuld met een reden. Is de cliënt niet akkoord, dan ontvang je hiervan een notificatie. Is het akkoord ontvangen, dan wordt de aangifte automatisch ingediend bij de Belastingdienst, of de jaarrekening bij de KvK.

 

De Communicatiemodule zorgt er dus voor dat de hele administratie van akkoordverklaringen en het handmatig indienen van aangiftes gemakkelijk vanuit huis kan gebeuren.

 

Wil je de communicatie met cliënten ook sneller, efficiënter en volledig digitaal laten verlopen?

Kies dan voor de Communicatiemodule! Klik op onderstaande button voor meer informatie over de Communicatie Module.

 

Meer informatie