Project resource planning: juiste mensen, juiste vaardigheden, juiste taak


Door: Mamad Mardani | 24 oktober 2019

Project resource planning: juiste mensen, juiste vaardigheden, juiste taak

Het plannen van het verkeerde teamlid met de verkeerde vaardigheden en senioriteit voor een projecttaak kan desastreus zijn, maar het gebeurt veel. Er is een eenvoudige oplossing voor het raadplegen van managers en projectmanagers om te voorkomen dat je project resource planning niet gaat zoals je wilt.

 

Een verkeerde planning kan kosten, vertragingen en ergernis veroorzaken – het kan zelfs het hele project in gevaar brengen. Maar terwijl de projectmanager (PM) eigenaar is van het project, bezit de consultancymanager (CM) de resources en zijn vaak verantwoordelijk voor het toewijzen van juiste taken.

 

Hoe kunnen deze twee rollen gegevens delen en de juiste teamleden met de juiste vaardigheden en senioriteit aan de juiste taak toewijzen?

Persoonlijke en digitale relaties

Vanzelfsprekend is de werkrelatie en communicatie tussen de CM en de PM cruciaal. Maar dit doet er niet toe als de systemen voor project- en resource management verouderd zijn, of als ze gewoon niet goed samenwerken.

 

Een van de belangrijkste uitdagingen van de PM is het verzamelen van actuele gegevens, het vastleggen van correcte contractinformatie en het ontwerpen van nauwkeurige planningen. Complexe, conflicterende, legacy-softwaresystemen leiden tot verwarring en een trage productiviteit, die druk uitoefent op elke relatie (ongeacht hoe solide) voor elk project.

Verhoog de productiviteit

Het productieve gebruik van talent is de sleutel voor succes van elk project en elke organisatie. Dit goed doen maakt klanten, medewerkers en consultants blij. Als bedrijf waarin mensen centraal staan, moet je snel reageren op verzoeken van klanten. Als managers wordt van je verwacht vooruit te kijken en snel aan te passen, terwijl je ondertussen, binnen handbereik, de vaardigheden en competenties van elk afzonderlijk teamlid heeft.

 

Om al deze gegevens te verzamelen, te bekijken en ernaar te handelen – wat waarschijnlijk binnen verschillende softwaresystemen wordt bewaard – heb je een nieuwe aanpak nodig. Om inzicht te krijgen, moet je de productiviteit verhogen en het succes van projecten garanderen. Je hebt de juiste hulpmiddelen nodig.

Een nieuwe aanpak

Gelukkig staan ​​de tools tot jouw beschikking. Er is een nieuwe aanpak op het gebied van Professional Services Automation (PSA) – software die je 360-graden inzicht geeft en je boven alle verwarring verheft. Software waarmee je de juiste mensen aan de juiste taak kunt toewijzen. Je kunt aanvragen beheren, van personeel of klanten, met behulp van jouw personeelsdatabase en vervolgens potentiële kandidaten vergelijken op basis van verschillende criteria zoals vaardigheden, ervaring, beschikbaarheid, zoekwoorden en kosten.

 

Je kunt lange en korte lijsten opstellen en na het toekennen, kun je een geautomatiseerd project creëren. Alle de gevraagde bronnen worden automatisch toegevoegd aan het project.

Digitale transformatie

Laat je niet afschrikken door digitale transformatie, want verandering van softwaresystemen kan ontmoedigend zijn. Het alternatief houdt vast aan de status quo – een arbeidsintensieve manier om klantgegevens te verzamelen over spreadsheets die kunnen leiden tot menselijke fouten, onnauwkeurige facturen en zowel financiële als reputatiekosten wat op invloed kan zijn op jouw dienstverlening voor jouw klanten en hun klanten.