Zo helpt ons Customer Engagement-team Triple A Administratie


Door: Coen Scheurwater en Marcel Roozen | 5 januari 2021

Altijd alle facturen van je klanten digitaal en op tijd in huis: het klinkt voor sommige accountants- en administratiekantoren misschien te mooi om waar te zijn. Toch is het geen onmogelijke opgave, zeker niet wanneer ons Customer Engagement-team je komt helpen.

 

Customer Engagement (CE) is een team binnen Unit4 Bedrijfssoftware dat volledig in dienst staat van de accountants- en administratiekantoren die met Boekhoud Gemak werken. De echte meerwaarde van dit boekhoudprogramma ervaren kantoren namelijk pas als hún klanten er ook mee werken. Maar jouw MKB’er, stukadoor of schilder zit vaak in eerste instantie helemaal niet te wachten op (nieuwe) software. Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet, toch? Dus hoe overtuig je ze toch met Boekhoud Gemak aan de slag te gaan? Dat is waar het CE-team om de hoek komt kijken. 

 

Het vergt namelijk wel wat inspanningen, communicatievaardigheden en overtuigingskracht om kleine zelfstandigen de voordelen van boekhoudsoftware in te laten zien, is ook wat Gery Wijgerse en Dim van de Put van Triple A Administratie constateerden. Triple A is al bijna 15 jaar een professioneel administratiekantoor en voor klanten in diverse segmenten, zoals starters, ZZP’ers, bedrijven in de MKB-sector en internationale bedrijven. Wij gingen met hen in gesprek. Van de Put: ‘Triple A heeft altijd met Unit4 Bedrijfssoftware gewerkt. Het bedrijf past goed bij ons, en het CE-team is een geweldige toevoeging.’

 

‘We zien de samenwerking met het CE-team echt als een partnership, bijna als een persoonlijke coach. Wat ze doen? Wij zijn geen softwareverkopers; het CE-team kan veel beter de voordelen van Boekhoud Gemak inzichtelijk maken aan onze klanten. Ze doen dat door onder andere door webinars en how-to-sessies te organiseren. Daarnaast helpen ze met de praktische zaken rondom het onboarden van klanten. Dat levert ons niet alleen tijdswinst op, maar ook tevreden klanten’, zegt Van de Put. 

 

Die tevreden klanten zit ‘m in het feit dat ondernemers die met Boekhoud Gemak werken realtime inzicht hebben in de financiële status van hun bedrijf of eenmanszaak. Door de aantrekkelijke lay-out kunnen ze in één oogopslag zien hoe ze er financieel voorstaan. Ook kan Triple A Administratie door middel van Online Overleg eenvoudig met klanten communiceren over openstaande acties of het volledig maken van de administratie en tips geven over de financiële positie.  

 

De tijdwinst die het Triple A en hun klanten oplevert, komt doordat zij allebei direct in hetzelfde systeem werken. Wijgerse: ‘Voorheen kregen we facturen in PDF, Excel of Word opgestuurd. Die moesten we inscannen, uitlezen en invoeren. Dat kost ontzettend veel tijd. Wanneer onze klanten ook met Boekhoud Gemak werken, rollen de facturen er bij wijze van spreken met één druk op de knop uit.’

 

De tijd die Triple A nu ‘overhoudt’, besteedt het kantoor aan onder meer waarde toevoegen voor de klant. ‘We kijken voor ze vooruit en verrassen ze met analyses die ze zelf misschien nog niet hadden gezien. Zo bewijzen we als kantoor meer en meer onze toegevoegde waarde.’

 

Wil je meer weten over Boekhoud Gemak of het CE-team? Neem dan contact met op ons!