Boekhoud Gemak Basis in 1 minuut



Met Boekhoud Gemak werk je snel, slim en makkelijk vanuit één centrale boekhouding samen met klanten. Doordat veel tijdrovende, boekhoudkundige taken zijn geautomatiseerd, houd je meer tijd over om klanten van slimme inzichten en advies te voorzien. Hierdoor kun je de toegevoegde waarde van jullie kantoor verhogen en nog beter inspelen op de wensen van ieder type klant. 

 

 



Webinar: Efficiënt samenwerken met Boekhoud Gemak Basis voor accountants




In het webinar: ‘Efficiënt samenwerken met Boekhoud Gemak Basis’ voor accountants laten we zien welke voordelen Boekhoud Gemak biedt in de samenwerking met je klanten. In het webinar gaan we onder andere in op de volgende onderwerpen:

 

  • Boekhoud Gemak binnen het Accountancy Gemak-platform
  • Hoe werkt Boekhoud Gemak?
  • Samenwerken met klanten in Boekhoud Gemak

 


Veelgestelde vragen over Boekhoud Gemak



Waarom gaat Unit4 Bedrijfssoftware Management Monitor-klanten overzetten naar Boekhoud Gemak?

Unit4 Bedrijfssoftware gelooft in de voortdurende toegevoegde waarde van accountancy voor ondernemend Nederland. Deze toegevoegde waarde willen wij met onze softwareoplossingen ondersteunen en versterken. Op 1 juli 2020 hebben wij daarom Boekhoud Gemak geïntroduceerd. Boekhoud Gemak is een zeer compleet, betrouwbaar en uiterst efficiënt boekhoudpakket dat als opvolger dient voor onze verouderde generatie boekhoudoplossingen, zoals de Management Monitor.

 

Boekhoud Gemak biedt onze klanten ten opzichte van Management Monitor veel meer mogelijkheden en efficiency, waardoor zij zijn voorbereid op een toekomst, waarin boekhouden steeds meer geautomatiseerd en gestandaardiseerd wordt en de ondernemer steeds meer verwacht van de accountant of adviseur.

 

Meer informatie vind je op onze website

Tot wanneer kunnen klanten nog gebruikmaken van de Management Monitor?

Er kan tot vrijdag 27 november 2020 om 18.00 gebruik worden gemaakt van Management Monitor en het bijbehorende Service Center. Vanaf 18.00 zullen wij starten met het overzetten van Management Monitor-klanten naar Boekhoud Gemak.

Wat gebeurt er met klanten die gebruikmaken van de Management Monitor?

Kantoren

Het is vanaf zaterdag 28 november 2020 niet meer mogelijk om in te loggen in de Management Monitor en het Service Center. Nieuwe klanten uitnodigen gaat dan volledig vanuit Boekhoud Gemak. Vanuit deze omgeving kun je klanten uitnodigen voor alle varianten van Boekhoud Gemak en slim online samenwerken. Wij geloven dat dit de samenwerking met klanten verder vergemakkelijkt. Ook de Service Center-functionaliteiten, zoals het beheren van cliënten, administraties en bankkoppelingen, zijn volledig opgenomen in Boekhoud Gemak.

 

Eindgebruikers

Deze klanten hebben vanaf zaterdag 28 november toegang tot Boekhoud Gemak en kunnen met de hun bekende inloggegevens inloggen via start.unit4boekhoudgemak.nl.

Wat zijn de voordelen van Boekhoud Gemak t.o.v. Management Monitor?

Voordelen voor kantoren

  • De samenwerking met klanten staat binnen Boekhoud Gemak centraal en zal daardoor aanzienlijk verbeteren
  • De doorzoom functionaliteit geeft klanten meer controle en inzichten wat minder vragen voor het kantoor oplevert
  • Het biedt een uitstekende basis voor een efficiënt kantoorproces bij fiscale aangiftes en jaarrekeningen
  • Klanten kunnen veel sneller worden aangestuurd op het volledig krijgen van de administratie door inzet van de functionaliteit ‘Online Overleg’
  • Het biedt een hele gestructureerde weergave van de hoeveelheid workload per klant
  • Er is een klantspecifieke benadering mogelijk door het wel of niet zichtbaar maken van widgets in het Dashboard
  • Het resulteert in een proactieve samenwerking met de klanten: dit is een mooi middel om in te zetten bij de veranderende rol van het kantoor naar businesspartner

Voordelen voor eindgebruikers

  • Veel meer functionaliteiten voor initieel dezelfde prijs
  • Boekhoud Gemak is een nieuwe, verbeterde generatie software
  • Je krijgt snel en eenvoudig meer inzicht in administratiegegevens
  • Je kunt veel efficiënter communiceren met de accountant (vanaf Boekhoud Gemak Basis)
  • Er is veel minder tijd nodig voor het facturatieproces
Wat verandert er qua prijs voor klanten die overgaan van Management Monitor naar Boekhoud Gemak?

We maken een onderscheid tussen klanten die momenteel gebruikmaken van de gratis dashboard binnen Management Monitor en klanten die gebruikmaken van één of meerdere betaalde modules.

 

Klanten met het gratis dashboard

  • Deze klanten worden vanaf 27 november 2020 om 18.00 overgezet naar Boekhoud Gemak Dasboard
  • Tot 1 april 2021 is het gebruik van Boekhoud Gemak Dashboard voor deze klanten gratis
  • Vanaf 1 april 2021 gaan deze klanten € 5,- per maand betalen voor Boekhoud Gemak Dashboard

Klanten met een betaalde module

  • Deze klanten worden vanaf 27 november 2020 om 18.00 overgezet naar Boekhoud Gemak Basis
  • Deze klanten gaan niet gelijk het reguliere tarief van € 15,- per maand betalen
    • Tot 1 april 2021 betalen deze klanten voor Boekhoud Gemak Basis hetzelfde tarief als voor Management Monitor
    • Vanaf 1 april 2021 gaan zij over naar het reguliere tarief van € 15,- per maand, echter, zij ontvangen tevens een vaste klanten korting van 10% (zolang het contract loopt) en betalen daarom slechts € 13,50 per maand
Wat kan Boekhoud Gemak Dashboard meer dan Management Monitor Dashboard?

Dashboard

  • Dashboard tegels onderhouden/verwijderen/toevoegen
  • Doorzoomen naar de facturen
  • Tegel openstaande verkoopfacturen uitgebreider
  • Tegel openstaande inkoopfacturen uitgebreider
  • Tegel Liquide middelen tegel uitgebreider
  • Tegel Btw is nieuw
  • Tegel top debiteuren is iets uitgebreider
  • Tegel top crediteuren is iets uitgebreider
  • Bruto/netto marge in een tegel resultaat
  • Altijd kloppend dashboard (of obv componenten of obv grootboek)
  • % verschillen weergave

Samenwerken

  • Accountant kan bepalen welke dashboard tegels de klant kan zien
  • Accountant kan bepalen wat de hoogste periode is waarnaar de klant kan kijken
Wat kan Boekhoud Gemak Basis meer dan Management Monitor modules?

Algemeen

  • Navigatie door applicatie is gebruiksvriendelijker
  • Zoeken in boekhouding
  • Recente acties
  • Assistent tegels
    • Te versturen facturen
    • Vervallen verkoopfacturen
    • Vervallen inkoopfacturen

 Crediteurenadministratie (voorheen “Betalen”)

  • Inkoopfacturen
    • Openstaande en betaalde inkoopfacturen zijn zichtbaar
    • Weergave van de Basecone bijlage in de applicatie
  • Openstaande posten
    • Openstaande posten inkoop inzicht
  • Betalen
    • Makkelijker om in het betaalproces te bepalen vanaf welke bank je wilt betalen
    • Te behalen voordeel bij betalingskorting wordt weergegeven
  • Crediteurenbeheer
    • Dashboard per crediteur incl Google maps weergave
    • Inzicht in inkopen dit jaar vs vorig jaar
    • VIES controle voor Btw validatie
    • Inzien en onderhouden (van meer) crediteurgegevens

Debiteurenadministratie (voorheen “Herinneren”)

  • Verkoopfacturen
    • Openstaande en betaalde verkoopfacturen zijn zichtbaar
    • Weergave van de Basecone of verstuurde factuur in de applicatie
  • Openstaande posten
    • Openstaande posten verkoop inzicht
  • Herinneren
  • Debiteurenbeheer
    • Dashboard per debiteur incl Google maps weergave
    • Inzicht in verkopen dit jaar vs vorig jaar
    • VIES controle voor Btw validatie
    • Inzien en onderhouden van meer debiteurgegevens

Facturatie

  • Variabelere factuurlayouts
  • Accountant kan factuurlayouts maken en aanpassen voor ondernemer
  • Goed om gaan met niet-btw plichtige administraties
  • Facturen in vreemde valuta
  • Facturen in vreemde taal
  • Regelkorting
  • Artikelonderhoud is beter
    • Splitsing art nr en omschrijving
    • Verwijderen van artikelen
    • Artikelomschrijving in vreemde taal
  • Artikelnummer zichtbaar bij maken factuur
  • Eenvoudigere e-mailinrichting naast eigen mailinrichting

Samenwerken

  • Zie “dashboard”
  • Online Overleg
    • Communicatie tussen kantoor en ondernemer
    • E-mail notificaties
  • Accountant kan naast dashboard tegels ook bepalen welke functionaliteit beschikbaar is:
    • Online Overleg
    • Factureren
    • Herinneren
    • Betalen
Wat gebeurt er met mijn data of de data van mijn klanten?

Alle data van Management Monitor-klanten wordt automatisch meegenomen naar Boekhoud Gemak

Gaan de bestaande factuur lay-outs mee naar Boekhoud Gemak?

Ja, die koppeling gaat automatisch mee.

Is het online overleg ook mogelijk met klanten die gebruik maken van het gratis dashboard?

Nee, hiervoor moet een klant gebruikmaken van Boekhoud Gemak Basis, Uitgebreid of Gevorderd.

Moet ik verplicht overstappen naar Boekhoud Gemak?

Management Monitor-klanten worden vanaf 27 november 2020 overgezet naar Boekhoud Gemak en kunnen tot 1 april 2021 onder dezelfde voorwaarden profiteren van de vele voordelen van Boekhoud Gemak. Tot 1 april 2021 is het echter mogelijk om kosteloos op te zeggen, wanneer je geen gebruik wilt blijven maken van Boekhoud Gemak.

Is er een training beschikbaar voor klanten die Boekhoud Gemak Basis willen?

Ja, er is een gratis training beschikbaar. Hier vind je meer informatie.